IMG_1939Vastuullisuudesta viestintä – tee toiminta näkyväksi

Viestintä on tärkeässä roolissa, jotta asiakkaat ja yrityksesi muut sidosryhmät saavat tietää, mitä yrityksesi tekee vastuullisuuden suhteen.

Viestinnän kanavia ovat esimerkiksi yrityksen internet-sivut, uutiskirje, blogi, Facebook tai tuotteen mukana tuleva tuotelappu. Myös itse tuote voi viestiä vastuullisuudesta. Kun viestit vastuullisuudesta, luot yrityksestäsi avoimen kuvan ja lisäät luottamusta sitä kohtaan. Muista kuitenkin että viestintää tärkeämpää ovat itse teot!

Sourcemap tarjoaa hyvän työkalu toimitusketjun julkaisemiseen.

Hyvä opas vastuullisuusviestintään löytyy tästä linkistä.

Yksi tapa viestiä yrityksen vastuullisuudesta on tehdä yhteiskuntavastuun raportti. ​

Yhteiskuntavastuuraportti sisältää tietoa yrityksen taloudellisesta, sosiaalisesta, hallinnollisesta ja ympäristötoiminnasta.

Yhä useammat yritykset haluavat tehdä toiminnastaan kestävämpää ja aloittavat siksi yhteiskuntavastuuraportoinnin prosessin mitatakseen toimintaa, asettaakseen tavoitteita sekä hallitakseen strategisia muutoksia.

Alla esimerkkejä, miten eri yritykset Suomessa raportoivat vastuullisuudestaan.

Kesko

S-Ryhmä

Finnair

VR