DSC00208Suosittelemme ottamaan NY-yrityksenne käyttöön yhteisen sähköpostin sekä verkkolevyn, jonne voitte tallentaa yrityksenne tiedot, niin että kaikki pääsevät niitä käyttämään. Yliopistot ja korkeakoulut voivat tarjota tilan, mutta verkossa on myös toimivia ilmais- ja maksullisia palveluita, joita kannattaa hyödyntää.

Tärkeä osa tiedonhallintaa on usean henkilön mahdollisuus käyttää samoja tiedostoja. Lisäksi tärkeät tiedostot kannattaa varmuuskopioida kovalevyn rikkoutumisen tai tietokoneen katoamisen varalta. Järkevä tapa hoitaa varmuuskopionti ja tiedostojen yhteinen käyttö on käyttää jotain verkossa toimivaa pilvipalvelua.

Alla linkit muutamaan yleiseen palveluun.

  • Windows OneDrive ja Outlook palveluista saat sekä sähköpostit, kalenterin että verkkolevyn. Palvelu toimii myös mobiililaitteissa.
  • Google tilit – tiedostojen hallinta sekä mahdollisuus tehdä www-sivut + paljon muuta.
  • Google Apps on maksullinen palvelu, johon voit liittää oman yrityksen sähköpostit.
  • box.net on verkkopohjainen yhteiskäyttötila.
  • dropbox.com on verkkolevy, jonka tiedot voit sykronisoida omalle koneelle ja mobiililaitteisiin.

Mikä palveluista on paras NY-yrityksille?

Sitä, jota käytätte ja joka teillä toimii parhaiten. Jos pilvipalvelut ovat sinulle uusi tuttavuus, suosittelemme tutustumaan ainakin Microsoftin OneDriveen, jossa on paljon ilmaista tilaa sekä Dropboxiin, joka on kätevä, kun käytössä on paljon erilaisia laitteita.